Sanatatea ochilor in era digitala

Din fericire, exista solutii simple care pot fi puse in aplicare pentru a ne proteja sanatatea ochilor, bucurandu-ne in acelasi timp de toate avantajele aduse de cele mai noi inventii si inovatii care ajung in mainile sau pe birourile noastre.

  • Personalizarea mediului digital este un prim pas pentru a avea mereu ochi sanatosi. Un monitor mai generos, setarile optime pentru ecran, chiar si pozitia corecta pe scaun (pentru un unghi de vizualizare cat mai confortabil), toate acestea pot juca un rol esential in sanatatea ochilor. La fel de importanta este si distanta fata de ecran, nici prea aproape pentru a ne expune radiatiilor, nici prea departe pentru a ne suprasolicita vederea.
  • Lumina potrivita poate face diferenta intre ochi sanatosi si afectiuni oculare. Nu doar luminozitatea ecranului trebuie luata in considerare. Lumina ambientala este si ea un factor major – prea multa supraexpune si irita ochii, in timp ce prea putina ii solicita excesiv. Iata cateva masuri ce pot fi luate cu succes pentru a pastra sanatatea ochilor:
  1. reducerea la minim a intensitatii luminii ce vine de deasupra;
  2. lampa de birou directionata catre spatiul de lucru, nu catre ochi;
  3. lumina ce patrunde prin fereastra sa cada din lateral, nu din fata sau din spate;
  4. monitorul pozitionat in asa fel incat sa nu reflecte lumina ambientala.
  • Marirea textului sau a imaginilor de pe ecran este o masura potrivita atat clasicelor dispozitive digitale, cat si noilor gadgeturi, precum smartphone-uri si tablete, mai ales in cazul persoanelor care deja au probleme cu vederea. Din fericire, toate dispozitivele moderne dispun de astfel de optiuni, intocmai pentru sanatatea ochilor.
  • Cel mai simplu si cel mai util sfat pentru ochi sanatosi ramane tot vechiul dicton despre pauzele mici si dese. Oamenii nu sunt masinarii programate pentru a functiona non-stop, asa ca au nevoie de odihna si regenerare. Clipitul des este esential, umezind ochii in mod natural, evitand uscarea si iritarea lor; si totusi, cei mai multi dintre noi nici nu realizam cum, suprasolicitandu-ne concentrarea vizuala, blocam acest act reflex vital, uitand sa clipim. Tot pentru sanatatea ochilor, se recomanda un mic exercitiu excelent pentru odihnirea vederii: la fiecare 20 de minute, se ia o pauza de 20 de secunde, in care sa priveste un obiect aflat la cativa metri (5 sau 6) distanta.

Cuvinte cheie: Altele, Probleme vedere, Ochelari, Lentile de contact, Alimentatie, Zinc, Examen oftalmologic, Pierderea vederii, Capacitatea vizuala, Exercitii pentru ochi

Un proiect sustinut de: