Nutritia corecta pentru sanatatea ochilor

Antioxidantii si sanatatea ochilor

Deja renumiti, antioxidantii sunt armele naturale contra afectiunilor inimii, sistemului imunitar, cancerului, dar si contra celor oftalmologice. Incluzand vitaminele A, C si E, ei au un rol fundamental in a ne mentine ochii sanatosi. Fructele si legumele sunt o sursa excelenta de vitamine, iar o culoare intensa a acestora indica o cantitate crescuta de nutrienti, tot asa cum consumarea lor in stare cruda (sau gatite cat mai putin) asigura un aport mai mare de antioxidanti.

Vitamina A pentru ochi sanatosi

Acest antioxidant este esential pentru functionarea corecta a retinei, avand un rol important si in adaptarea la vederea nocturna, ajutand ochiul sa treaca de la lumina puternica la intuneric. Tot vitamina A reduce riscul de aparitie a cataractei sau a degenerescentei maculare legate de varsta, fiind asadar vitala pentru ochi sanatosi. Vitamina A se gaseste in produse animale (mai ales in ficat, ou de gaina, lactate) si in legume si fructe precum spanac, mazare, ardei, morcov, mango, caise, pepene galben, papaya.

Vitamina C pentru ochi sanatosi

Vitamina C este antioxidantul bun la toate: intareste oasele si musculatura, sistemul imunitar, apara dintii si gingiile, reduce riscurile a numeroase afectiuni, inclusiv oculare. Ideala pentru sanatatea ochilor, vitamina C poate fi gasita in ardei verzi, capsuni, broccoli si cartofi dulci, in cantitati chiar mai mari decat in binecunoscutele citrice.

Vitamina E pentru ochi sanatosi

La fel de polivalenta, vitamina E, consumata in cantitati suficient de mari, reduce riscurile de Alzheimer, boli coronariere si cancer. Pentru sanatatea ochilor, ea este benefica impotriva aparitiei si dezvoltarii cataractelor, iar cele mai bogate alimente in acest antioxidant sunt migdalele, alunele, soia, legumele cu frunze verzi si cerealele – mai ales cele fortificate.

Mineralele si sanatatea ochilor

Seleniu si zinc: iata doua minerale cheie in incetinirea proceselor oxidarii. Ele contribuie la absorbtia antioxidantilor si deci la sanatatea ochilor si a intregului organism. Surse foarte bune de seleniu sunt nucile, cerealele si orezul, pestele (ton si cod), ficatul de vita, carnea de curcan si pui. Zincul poate fi gasit in branzeturi, iaurt, carne rosie, carne de porc si in anumite cereale fortificate, dar mai ales in stridii.

 

Cand vine vorba de nutrienti, atat excesul cat si aportul redus pot cauza probleme. Pentru un organism puternic – deci si pentru ochi sanatosi – echilibrul, inclusiv alimentar, este esential.

Cuvinte cheie: Altele, Probleme vedere, Retinopatia diabetica, Sangerarea oculara, Lentile de contact, Alimentatie, Zinc, DHA – acidul gras al ochilor, Vitamina A, Examen oftalmologic, Capacitatea vizuala

Un proiect sustinut de: